Sunday, 12 October 2008

Aku sebuah komputer riba...

Aku ialah sebuah komputer riba yang diberi nama Acer. Acer adalah di antara jenama yang terkenal di seluruh dunia. Aku dilahirkan di sebuah kilang di Australia. Aku dan Kawan - kawanku dipasang dengan teliti sekali. Setelah selesai, aku dan kawan - kawanku yang lain dieksport ke Malaysia.

Aku dan kawan - kawanku dihantar ke sebuah kedai komputer di KLCC. Aku berwarna hitam dan mempunyai kamera. Aku diletakkan di barisan paling hadapan antara kawan - kawanku. Ramai orng memujiku apabila mereka lalu di kedai yang menjualku. Tetapi mereka hanya mampu melihatku kerana hargaku mahal iaitu RM 2,300.

Setelah 3 bulan aku di sana, ada seorang gadis telah tertarik denganku. Setelah tawar - menawar, dia membeliku dengan harga RM2,000. Aku di bawa pulang ke rumahnya. Tuan aku adalah seorang yang kaya. Aku di bawa ke biliknya. Aku kagum dengan suasana biliknya. Dia meletakkan aku di satu tempat yang khas.

Dia sangat perihatin denganku. Setiap hari dia membersihkanku dengan sehelai tuala kecil. Pada sebelah malam pula, dia akan ber"chatting" bersama kawan - kawannya. Aku berasa sangat bertuah kerana dimiliki oleh seorang tuan yang baik.

Dia kini di tingkatan lima dan akan menduduki SPM. Dia akan menggunakan untuk membuat rujukan dan mencari nota - nota bagi pelajaran yang tertentu. kadang - kadang dia membuka laman web yang lucah yang tiada kaitan dengan pelajaran.

Aku digunakan dengan baik supaya tidak rosak. Tuan aku kini telah berjaya dalam SPM dengan teknologi yang ada padaku. Sebagai komputer, aku tidak boleh melakukan apa - apa kecuali memaparkan nota - nota yang dicari di Internet. Jadi, gunakalanlah aku dengan sebaik - baiknya.

No comments: